Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)

Generalitat

Inici > Generalitat > Organismes > Organisme

Comissió de Cooperació Local de Catalunya


Adreça
Carrer del Foc, 57 edifici A
Població
08038  Barcelona
Telèfon
93 857 40 00
Accessibilitat
Edifici accessible  Edifici accessible
Accessibilitat
Edifici no accessible  Edifici no accessible

Funcions

Les funcions de la Comissió de Cooperació Local són les que determinen el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, la llei per la qual s'estableixen els criteris de finançament del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya i les bases per a la selecció, la distribució i el finançament de les obres que s'hi inclouen, i el Decret 377/2011, de 2 d'agost, de la Comissió de Cooperació Local de Catalunya.

En especial, correspon a la Comissió:

a) Proposar la convocatòria del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya i formular-ne el projecte per a cada anualitat.
b) Informar preceptivament amb caràcter previ de les bases reguladores dels programes de subvencions destinades a inversions dels ens locals de Catalunya finançats amb càrrec als pressupostos de la Generalitat de Catalunya, excepte en els casos de línies d'ajut o programes la normativa reguladora dels quals estableix un òrgan específic de participació dels ens locals com a tràmit previ a la resolució corresponent. En aquests casos, és suficient informar la Comissió de Cooperació Local de les subvencions atorgades.
c) Formular el projecte de pla director i els programes d'execució i informar prèviament de les modificacions d'aquests programes.
d) Exercir les funcions previstes per a les comissions provincials de col·laboració de l'Estat amb les corporacions locals de Catalunya i emetre l'informe preceptiu en relació amb la cooperació econòmica de l'Estat.
e) Les altres funcions que li atribueixi la legislació de la Generalitat en matèria d'inversions en obres i serveis de competència municipal.

Components

La Comissió de Cooperació Local és un organisme adscrit al Departament de la Presidència, i integrat paritàriament per representants de l'Administració de la Generalitat i dels ens locals de Catalunya.

Nombre de representants: 48, amb la procedència següent:

- 24 persones en representació de l'Administració de la Generalitat, que són:

  • La persona titular del departament competent en matèria d'Administració local, que n'ocupa la presidència
  • El secretari/ària sectorial responsable d'Administració local, que n'ocupa la vicepresidència.
  • Els delegats territorials del Govern de la Generalitat.
  • Una persona, amb rang de secretari general o de director general, en representació de cadascun dels departaments de la Generalitat.
  • La resta són representants del departament competent en matèria d'Administració local, a proposta de la persona titular del departament.

- 24 persones en representació dels ens locals, que són:

  • Els presidents o presidentes de les diputacions de Catalunya.
  • Setze persones en representació dels municipis i quatre persones en representació de les comarques, proposades per les entitats municipalistes més representatives.


data actualització (02/05/2023)
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya