A la Secció de Gestió Pressupostària li corresponen les funcions següents:
Tramitar les convocatòries d'ajuts i subvencions promogudes per l'Institut.
Revisar i preparar la documentació necessària per elaborar l'avantprojecte de pressupost de l'Institut.
Gestionar el pressupost anual de l'Institut i les variacions de crèdit, així com elaborar i tramitar els documents comptables i gestionar els expedients amb contingut econòmic, tant d'ingressos com de despeses, la comptabilitat pressupostària, extrapressupostària i analítica, i preparar les liquidacions del pressupost.
Gestionar l'habilitació de l'Institut, justificar els fons rebuts i les reposicions periòdiques i esporàdiques i controlar la recaptació per via de constrenyiment.
Controlar la gestió de la tresoreria i fer el seguiment dels saldos de les entitats financeres.
Elaborar els informes necessaris per al seguiment de l'execució de les despeses.
Gestionar i mantenir les pòlisses d'assegurances.
Exercir qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin.