Corresponen a la Subdirecció General d'Administració i Serveis les funcions següents:
Dirigir, coordinar i supervisar les funcions d'administració i gestió dels recursos materials i de serveis de la Direcció General de la Policia, així com la seva avaluació de conformitat amb criteris d'eficàcia i eficiència.
Dirigir, coordinar i supervisar el funcionament i l'organització de les unitats que en depenen.
Dirigir i coordinar els serveis administratius territorials que donen suport directe a les unitats operatives del cos de Mossos d'Esquadra.
Dirigir i coordinar els treballs de planificació i elaboració de la proposta de l'avantprojecte de pressupost de la Direcció General.
Dirigir i supervisar la gestió econòmica del pressupost de la Direcció General, la tramitació dels expedients de despesa i contractació, així com la gestió dels béns patrimonials.
Dirigir, coordinar i impulsar els programes i les actuacions adreçats a la millora i modernització de l'organització i funcionament administratiu de la Direcció General.
Administrar el règim interior i la gestió dels serveis generals de la Direcció General.
Organitzar les actuacions de manteniment dels edificis de la Direcció General de la Policia en col·laboració amb la Direcció de Serveis.
Exercir qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin.
Pel que fa a la Direcció General de la Policia, el personal facultatiu en dret i el personal que realitza funcions d'assessorament i assistència jurídica adscrits als Serveis d'Administració de la Subdirecció General d'Administració i Serveis, depenen funcionalment del Servei d'Assessorament Jurídic de la Direcció General de la Policia.