Funcions
a) Preparar l'avantprojecte de pressupost de la Secretaria sectorial.
b) Planificar les necessitats de despesa centralitzada o agregada a càrrec del pressupost de la Secretaria.
c) Coordinar la gestió de les necessitats no planificades de despesa dels diferents centres de cost a càrrec del pressupost que gestiona la Secretaria.
d) Supervisar la correcta assignació de la comptabilitat analítica.
e) Establir els criteris i fer el seguiment de l'elaboració d'estudis sobre el càlcul del cost dels centres que en depenen i dels serveis prestats per la Secretaria.
f) Controlar el fons de maniobra de la Secretaria i supervisar les subhabilitacions.
g) Elaborar els plecs de prescripcions tècniques i informes justificatius dels expedients de contractació que li corresponguin.
h) Controlar i comptabilitzar la facturació de la Secretaria i supervisar la que es realitzi des dels diferents centres de cost.
i) Controlar la tramitació dels convenis i subvencions gestionats per la Secretaria.
j) Gestionar les taxes judicials, en l'àmbit de la competència de la Generalitat de Catalunya.
k) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada pels seus superiors jeràrquics.