a) Coordinar, sota la direcció de la persona titular de la Secretaria General, les actuacions necessàries per definir la planificació estratègica, la programació i l'avaluació tècnica i econòmica de les polítiques del Departament i dels organismes i entitats adscrits, elaborar els instruments per a la implantació i fer-ne el seguiment.
b) Formular propostes per facilitar la coordinació de les polítiques departamentals i planificar, elaborar i coordinar els informes, els estudis i les estadístiques en les matèries que són competència del Departament, així com canalitzar les relacions amb l'Institut d'Estadística de Catalunya.
c) Supervisar les actuacions del Departament en matèria d'identitat visual i disseny gràfic, publicitat, informació i difusió, i coordinar les mesures destinades a garantir la coherència interna i externa de la imatge corporativa del Departament.
d) Dirigir i supervisar la política editorial del Departament, i coordinar l'elaboració i el seguiment de l'execució del pla de publicacions.
e) Impulsar i promoure la comunicació interna i externa i la difusió del coneixement a través dels diferents canals, i dirigir els webs i les intranets del Departament.
f) Planificar, elaborar i executar els programes de planificació lingüística, i promoure els plans d'acció que se'n deriven.
g) Impulsar, coordinar i supervisar la simplificació administrativa i la millora continuada de l'atenció a la ciutadania i de la prestació dels serveis del Departament, sigui en l'atenció presencial o mitjançant les eines multicanal.
h) Elaborar els plans d'actuació departamental en matèria d'organització i dimensionament de recursos, avaluar-los i fer-ne el seguiment, i fer les propostes de creació, modificació i optimització de les estructures orgàniques del Departament, així com assegurar-ne la implementació i l'avaluació.
i) Dirigir projectes de millora organitzativa, qualitat i simplificació de processos d'acord amb els programes i els objectius del Departament i els criteris i els plans interdepartamentals, i, si escau, planificar auditories específiques en els diferents àmbits de gestió.
j) Impulsar, coordinar i supervisar els projectes d'Administració digital, així com les mesures organitzatives derivades de la implantació de les tecnologies de la informació, i coordinar l'Àrea TIC pel que fa a l'actuació en l'àmbit organitzatiu.
k) Assegurar l'existència de les mesures organitzatives que garanteixin la seguretat de la informació i la protecció de les dades personals, i coordinar l'organització interna per a la ciberseguretat i la protecció de les dades de caràcter personal del Departament.
l) Dirigir i supervisar l'execució de les actuacions en matèria de polítiques transversals en l'àmbit del Departament, d'acord amb les directrius recollides en els plans aprovats pel Govern, i actuar com a òrgan responsable de l'aplicació de la transversalitat de la perspectiva de gènere en la planificació, la supervisió i l'avaluació de les polítiques departamentals mitjançant l'exercici de les funcions establertes en la normativa vigent en matèria d'igualtat efectiva de dones i homes, en col·laboració amb l'Institut Català de les Dones.
m) Assumir la condició d'unitat d'informació departamental i desenvolupar tasques relacionades amb la coordinació, la comunicació, el suport i l'assessorament a les unitats del Departament i a la ciutadania en l'àmbit de la publicitat activa i l'accés a la informació pública.
n) Impulsar i facilitar la implementació de les polítiques corporatives de foment de la innovació en l'àmbit del disseny dels serveis i de l'Administració digital, en coordinació amb l'òrgan transversal competent en la matèria.
o) Impulsar i coordinar els projectes internacionals en què participa el Departament de Justícia.
p) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada pels seus superiors jeràrquics.