a) Gestionar i supervisar la prestació del servei 012 d'atenció ciutadana.
b) Impulsar la introducció de nous serveis per adequar la prestació de l'atenció telefònica a la demanda ciutadana, en el marc de l'atenció omnicanal.
c) Elaborar i mantenir els continguts de les bases de dades d'informació ciutadana vinculades a l'atenció telefònica.
d) Establir i supervisar el marc de col·laboració entre els departaments de la Generalitat o el sector públic institucional adscrit i les persones responsables de la prestació del servei d'atenció telefònica.
e) Identificar i definir els requeriments dels sistemes d'informació d'atenció telefònica.
f) Elaborar propostes de criteris de treball amb relació a l'atenció telefònica.
g) Desplegar i coordinar la implementació de sistemes i solucions per acompanyar la ciutadania en la tramitació telefònica.
h) Impulsar i fer el seguiment de l'atenció a la ciutadania des dels sistemes de missatgeria instantània i xarxes socials que es gestionen des del 012.
i) Establir i coordinar l'atenció telefònica davant de nous serveis o tràmits massius amb un elevat impacte en la ciutadania.
j) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.