Funcions
A més de les funcions previstes a la Llei 4/1987, de 24 de març, reguladora de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya, correspon a aquest organisme autònom impulsar, coordinar i gestionar la presència de l'Administració de la Generalitat en els projectes de cooperació internacional d'intercanvi i de col·laboració en matèria de formació, recerca, pràctica pública i funció pública, mitjançant la gestió de la participació d'aquell capital humà que hi presta serveis que s'adigui amb la naturalesa de cada projecte.
En l'execució d'aquestes funcions l'Escola d'Administració Pública de Catalunya ha d'actuar d'una manera coordinada amb els òrgans i organismes de l'Administració de la Generalitat que tenen competències en matèria de cooperació internacional.
La Llei 4/1987, recull, entre altres funcions, les següents:
- Realització de les proves selectives per a la consecució de la condició de funcionaris de la Generalitat i dels ens locals de Catalunya.
- Organització i impartició de cursos selectius i complementaris de formació.
- Organització de cursos, seminaris, taules rodones i altres activitats de reciclatge, de perfeccionament i de formació permanent o en carrera, destinats al personal de la Generalitat i d'altres administracions públiques.
- Investigació, recull de documentació i publicacions sobre Administració, funció i gestió pública.
- Col·laboració amb altres centres similars estatals o estrangers i amb les universitats de Catalunya.
- Elaboració del Pla anual de formació dels funcionaris de la Generalitat de Catalunya, que ha de ser aprovat pel Consell Rector abans del 31 de desembre de cada any.
Per delegació del secretari general: les previstes a la Resolució GAP/1416/2007, de 25 d'abril, de delegacio de competències del secretari general del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública en el director de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya (DOGC 4884, de 16.05.07).