Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)

Generalitat

Inici > Generalitat > Organismes > Organisme

Servei de Mediació i Registres Laborals

    Organigrama

Responsable

Sr.   Jordi Puiggalí Torrentó

Càrrec

Cap del Servei

Adreça
Carrer de Sepúlveda, 148-150
Població
08011  Barcelona
Telèfon
93 228 57 57
Fax
93 228 57 43
Accessibilitat
Edifici accessible  Edifici accessible
Accessibilitat
Edifici no accessible  Edifici no accessible

Funcions

El Servei de Negociació i Registres Laborals té les funcions següents:

a) Conèixer i supervisar els expedients en matèria de vagues i conflictes col·lectius, d'àmbit superior al dels serveis territorials o que afectin serveis essencials per a la comunitat, sol·licitant els informes tècnics necessaris i dissenyant la proposta per al conseller o la consellera de les ordres de serveis mínims en les vagues.
b) Impulsar la negociació entre els agents socials i promoure l'establiment de pactes col·lectius estables sobre diferents aspectes de les relacions laborals.
c) Coordinar, organitzar i supervisar les mediacions, les conciliacions i els arbitratges, per potenciar la solució extrajudicial dels conflictes.
d) Coordinar i organitzar les activitats de l'Oficina Pública de Catalunya d'Eleccions Sindicals i coordinar les oficines públiques territorials, així com impulsar les reunions de la Comissió de Seguiment d'Eleccions Sindicals a Catalunya.
e) Conèixer i coordinar la tramitació administrativa, per al seu dipòsit mitjançant l'aplicació corresponent, dels expedients relatius a estatuts d'associacions sindicals i empresarials d'àmbit superior a la competència d'un servei territorial.
f) Coordinar la tramitació de la constitució d'associacions sindicals i empresarials, la constitució de federacions i confederacions, les modificacions estatutàries, l'afiliació a altres organitzacions d'àmbit superior, així com la seva desvinculació, la fusió i la integració, la suspensió i la dissolució; també els acords de designació i renovació de càrrecs que exerceixen la representació legal de les associacions.
g) Conèixer i coordinar la tramitació administrativa, per al seu registre i dipòsit a través de l'aplicació corresponent, dels expedients relatius a convenis col·lectius, acords col·lectius de treball i plans d'igualtat, d'àmbit autonòmic o superior a la competència d'un servei territorial, fent el control de legalitat; i proposar les demandes d'ofici davant els jutjats del social amb relació als convenis col·lectius que conculquin la legalitat vigent.
h) Coordinar, supervisar i avaluar la tramitació de l'ordre jurisdiccional derivada dels expedients que tramita el Servei, sens perjudici de les funcions atribuïdes a l'Àrea Jurídica de Treball.
i) Proposar l'establiment de criteris jurídics i tècnics competència del Servei mitjançant circulars i instruccions, l'elaboració de formularis i l'actualització de la informació publicada al web.
j) Informar i donar suport al Consell de Relacions Laborals (CRL) sobre els aspectes formals i de fons dels expedients d'inaplicació de condicions de treball que preveu el conveni col·lectiu que siguin competència de la Comissió Executiva.
k) Gestionar i tramitar els ajuts a les organitzacions sindicals i empresarials.
h) Altres funcions de naturalesa anàloga que li encomanin els seus superiors jeràrquics.

 

 

 

 

 

 



data actualització (10/03/2022)
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya