a) Aplicar al Departament les polítiques del Govern en matèria de recursos humans.
b) Proposar mesures que permetin adequar els efectius del Departament a les seves necessitats.
c) Gestionar i administrar el personal del Departament, d'acord amb la normativa vigent.
d) Gestionar el registre de personal i els expedients individuals.
e) Confeccionar la nòmina i gestionar els règims de previsió social i de les indemnitzacions per raó del servei.
f) Fer el control d'incidències, llicències, vacances, permisos i horaris.
g) Assessorar en matèria de recursos humans les unitats del Departament i organismes autònoms adscrits.
h) Elaborar el capítol 1 de l'avantprojecte de pressupost i controlar la despesa corresponent.
i) Desenvolupar l'exercici de la facultat inspectora, d'acord amb el que estableix l'article 13 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, en l'àmbit que li és propi.
j) Les altres funcions de naturalesa anàloga que li siguin encomanades.