Proposar i avaluar les mesures d'adequació dels efectius humans a les necessitats del Departament.
Controlar les modificacions de les relacions de llocs de treball del Departament i organismes adscrits.
Supervisar l'elaboració de les descripcions de llocs de treball.
Controlar les dades de les ofertes públiques d'ocupació i la gestió del procés d'incorporació del personal provinent dels processos selectius i de provisió de llocs de treball promoguts pel departament competent en matèria de funció pública.
Controlar la gestió de l'oferta pública departamental del personal laboral i dels concursos de canvi de destinació per al personal laboral fix que sigui competència del Departament.
Gestionar la documentació administrativa derivada de la incorporació, mobilitat i extincions de les relacions de servei del personal de les diferents unitats.
Supervisar la documentació derivada de la contractació laboral del personal que presta serveis al Departament.
Controlar les plantilles de personal i realitzar els estudis econòmics dels projectes de modificació de l'estructura i/o de l'organització del Departament, així com la proposta de permutes pressupostàries.
Gestionar i mantenir les dades del Registre general de personal, del Directori Corporatiu de la Generalitat i de qualsevol altra base de dades de personal en els temes de la seva competència.
Preparar els certificats vinculats a la gestió del personal del Departament en els assumptes que siguin de la seva competència.
Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.