Controlar la gestió de tots els assumptes relatius a la gestió en matèria de personal.
Coordinar i executar les actuacions necessàries per a la incorporació de les noves tecnologies que en aquest àmbit de gestió siguin impulsades pels òrgans competents en matèria de funció pública.
Estudiar, planificar i elaborar propostes d'optimització de plantilles que permetin una assignació eficient dels recursos disponibles.
Supervisar els processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball promoguts pel Departament.
Supervisar el procés d'incorporació del personal provinent dels processos selectius i de provisió de llocs de treball promoguts pel departament competent en matèria de funció pública.
Supervisar els expedients relatius a les situacions administratives, les compatibilitats, els permisos, les llicències i altres incidències de personal.
Gestionar la plantilla del personal.
Supervisar l'actualització del sistema d'informació de personal, custodiar els expedients personals i supervisar les certificacions corresponents al seu àmbit de competències.
Elaborar les propostes de valoració dels llocs de treball, i coordinar i controlar les relacions de llocs de treball.
Controlar la contractació laboral del personal que presta serveis al Departament.
Supervisar l'avaluació i anàlisi de costos dels recursos humans dels projectes de modificació de l'estructura i/o de l'organització del Departament.
Elaborar la proposta d'avantprojecte de pressupost del capítol I del Departament, controlar-ne l'execució i coordinar la tramitació dels expedients de modificacions pressupostàries de l'exercici.
Coordinar i controlar l'elaboració de les nòmines del Departament, els sistemes de previsió social, les assegurances socials del personal, la gestió de les retribucions complementàries i de qualsevol altre concepte amb incidència retributiva.
Elaborar informes i propostes de resolució en matèria retributiva i dels règims de previsió social.
Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.