Desenvolupar, dins del Departament, les polítiques impulsades pel Govern en els àmbits de gestió econòmica, contractació, patrimoni, prevenció de riscos, organització, qualitat, innovació, recursos humans, tecnologies de la informació i telecomunicacions.
Dirigir i coordinar l'administració, el règim interior i la gestió dels serveis generals del Departament, sota la direcció del secretari o secretària general, i també coordinar la resta de serveis administratius de les unitats directives i orgàniques del Departament.
Impulsar, coordinar i supervisar la simplificació administrativa i la millora continuada de l'atenció a la ciutadania i de la prestació dels serveis del Departament, sigui en l'atenció presencial o mitjançant eines multicanal.
Dirigir projectes de millora organitzativa i simplificació de processos d'acord amb els programes i els objectius del Departament i els criteris i els plans interdepartamentals.
Iniciar els procediments de responsabilitat patrimonial i nomenar l'instructor o la instructora del procediment, en l'àmbit de la Secretaria General.
Dirigir i alinear amb les polítiques corporatives les tecnologies de la informació i la comunicació al Departament.
Impulsar les mesures d'execució dels processos de racionalització del sector públic institucional adscrit al Departament.
Dirigir les accions encaminades a garantir la seguretat de la informació i la protecció de les dades de caràcter personal.
Garantir, a requeriment de l’òrgan convocant, la disponibilitat de candidats o candidates adients per formar part dels òrgans de selecció o provisió que corresponguin en cada cas, d’acord amb la normativa vigent.
Qualsevol altra funció que li sigui encomanada per la persona titular del Departament i de la Secretaria General.