Fomentar i vetllar per la implantació de les bones pràctiques i dels procediments en matèria de col·laboració publicoprivada en mobilitat i logística, per a la seva aplicació en la contractació, així com la interlocució que tingui encomanada amb les institucions prescriptores en aquesta matèria.
Analitzar les possibles formes d’implantació, gestió i explotació de les infraestructures i de prestació dels serveis en matèria de mobilitat i logística dins dels àmbits de competència de la Secretaria de Mobilitat i Logística, i impulsar les operacions corresponents.
Participar en l’elaboració dels estudis de viabilitat que siguin preceptius i de la documentació preparatòria de caràcter jurídic, econòmic i financer dels contractes o concessions, relativa a les operacions a dur a terme amb col·laboració d'empreses o entitats del sector privat, dins de l’àmbit de les seves competències.
Donar suport a l'òrgan de contractació durant les fases de licitació i execució del contracte o de la concessió pel que fa a les actuacions i les operacions a dur a terme amb col·laboració publicoprivada en les infraestructures i els serveis de mobilitat i logística.
Fer el seguiment del compliment de les obligacions i del pla econòmic financer de les empreses gestores d'infraestructures i serveis de mobilitat i logística dins de l’àmbit de les seves competències i requerir la informació i documentació que escaigui a aquests efectes.
Proposar les mesures adients per a la millora i la racionalització de la gestió de la infraestructura o del servei públic.
Establir les mesures econòmiques, financeres i jurídiques relatives a la reversió de les infraestructures o dels serveis.
Iniciar i instruir els expedients per a l'aprovació i revisió de les tarifes, bonificacions o altres sistemes retributius, així com els expedients per a l'abonament a les empreses gestores privades dels seus sistemes de retribució d'acord amb els contractes o les concessions respectives, quan no estiguin atribuïts a un altre òrgan de l'Administració.
Informar sobre les operacions que afectin el règim societari i econòmic i financer de les societats gestores que siguin rellevants per al compliment del PEF.
Fer informes en els expedients relatius als efectes, execució, compliment i extinció dels contractes del seu àmbit competencial, inclosos els que corresponen a l'exercici de prerrogatives en matèria de contractació pública.
Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.