a) Actuar com a suport operatiu de la Direcció.
Assumir totes aquelles funcions que li delegui la Direcció.
Assumir la relació i coordinació amb les diferents unitats directives, així com amb les unitats del Departament de Salut.
Substituir la persona titular de la Direcció en els casos d'absència, vacant o malaltia.
Vetllar per l'execució de les prioritats i els projectes estratègics del Servei Català de la Salut d'acord amb les directrius establertes per la Direcció, promovent la transversalitat i l'orientació a resultats.
Dirigir i planificar projectes de disseny, desenvolupament i implantació en l'àmbit funcional del sistema d'informació propi del Servei Català de la Salut, a través de l'Àrea de Sistemes d'Informació.
Dirigir i supervisar el model de quadre de comandament que doni resposta a les necessitats de gestió estratègica, tàctica i operativa per al Servei Català de la Salut, així com supervisar la publicació i distribució d'aquests quadres de comandament, tant internament com externament.
Dirigir l'àmbit funcional del gabinet tècnic amb les responsabilitats següents:
- Coordinar i preparar la informació necessària per respondre a les iniciatives del Departament de Salut i d'altres institucions.
- Definir, planificar i desplegar l'estratègia comunicativa i de política editorial del Servei Català de la Salut, tant interna com externa, d'acord amb les directrius establertes per la Direcció.
- Dissenyar, organitzar i coordinar els esdeveniments, els actes i les accions de representació institucional i la participació de la persona titular i el personal directiu del Servei Català de la Salut en els actes organitzats per aquest o per altres institucions, entitats pròpies o participades majoritàriament pel Servei Català de la Salut i empreses.
Dirigir l'àmbit funcional tècnic transversal amb les responsabilitats següents:
- Impulsar l'execució de les prioritats i els projectes estratègics del Servei Català de la Salut, promovent una cultura organitzativa de treball transversal per projectes, així com la implementació de metodologies i eines de gestió compartides entre els diferents àmbits funcionals de l'organització.
- Identificar àmbits de millora en els circuits i processos de l'organització, promovent solucions que fomentin la transversalitat, l'orientació a resultats i l'eficiència en la utilització dels recursos humans i materials des d'una visió integral del conjunt de l'organització.
- Desplegar el model de quadre de comandament que doni resposta a les necessitats de gestió estratègica, tàctica i operativa per al Servei Català de la Salut, coordinat conjuntament amb l'Àrea de Sistemes d'Informació.
De la Sotsdirecció en depenen:
a) L'Àrea Assistencial.
b) L'Àrea Econòmica i d'Inversions.
c) L'Àrea de Ciutadania, Innovació i Usuari.
d) L'Àrea de Sistemes d'Informació.