a) Gestionar i coordinar l'acreditació i la identificació de la ciutadania, així com implantar i mantenir els sistemes de gestió d'usuaris.
b) Gestionar l'edició i distribució de la targeta sanitària individual.
c) Definir, gestionar i coordinar els tràmits, les reclamacions, les queixes, els suggeriments i d'altres contactes de la ciutadania amb el Servei Català de la Salut, d'acord amb criteris de qualitat i multicanalitat.
d) Gestionar les prestacions ortoprotètiques i complementàries.
e) Analitzar, avaluar i dur a terme la gestió dels àmbits d'acreditació, atenció ciutadana i prestacions complementàries, així com gestionar els seus registres associats.
f) Gestionar i coordinar els fluxos de pacients derivats del Fons de cohesió sanitària per a la prestació de l'atenció sanitària.
g) Donar suport tècnic i organitzatiu a la Comissió d'Assistència Sanitària per a Convenis Internacionals i Prestacions de Caràcter Excepcional per tal de gestionar i coordinar els procediments de prestacions excepcionals de casos amb requisits i protocols d'actuació específics.
h) Dur a terme la coordinació operativa pel que fa a criteris, circuits i protocols dels diferents àmbits de gestió amb les atencions ciutadanes de les regions sanitàries i del SISCAT.
i) Gestionar amb les entitats gestores de la Seguretat Social les incidències relacionades amb l'atenció sanitària de la ciutadania i els requeriments d'informació relatius a ciutadans acreditats i usuaris del sistema sanitari procedents de diversos organismes i institucions.