- Gestionar l'execució del pressupost destinat a obres, manteniment i serveis, així com el control de la facturació de la despesa resultant.
- Gestionar les compres de tots els subministraments i materials necessaris per al desenvolupament de les activitats pròpies de les diverses unitats del Departament i dels edificis que ocupen.
- Gestionar la correcta execució dels contractes de serveis interns (material d'oficina, equipament, flota de vehicles i d'altres de naturalesa anàloga) i externalitzats (neteja, jardineria, gestió de residus i d'altres de naturalesa anàloga) per al bon funcionament de les unitats del Departament i els edificis que ocupen.
- Analitzar, impulsar i coordinar les propostes de tramitació d'expedients de contractació administrativa de subministraments de béns i serveis en l'àmbit de la seva competència.
- Actualitzar l'inventari de béns mobles i immobles adscrits al Departament.
- Gestionar els magatzems del Departament.
- Gestionar la logística, transports i parc mòbil del Departament.
- Elaborar estudis i informes per a l'anàlisi de les actuacions de la Subdirecció General d'Obres i Serveis i la definició dels indicadors de resultats.
- Gestionar la tramitació i obtenció de llicències d'obres, ambientals o d'altre tipus relacionades amb les obres i serveis en edificis adscrits al Departament.
- Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encarregui.