a) Col·laborar en l'avaluació i la supervisió de les pautes d'actuació dels equips d'assessorament i orientació psicopedagògica (EAP) i serveis educatius específics en relació amb els centres, orientar-los i coordinar-ne les actuacions, en coordinació amb les unitats competents en aquesta matèria.
b) Definir i desplegar les mesures i programes d'atenció emocional de l'alumnat d'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria i batxillerat en coordinació amb el Departament de Salut.
c) Impulsar la implementació de mecanismes de cribratge estandarditzats per detectar diferents tipologies de necessitats educatives de l'alumnat abans d'iniciar el cicle mitjà d'educació primària i donar resposta educativa.
d) Dissenyar plans d'acompanyament dels alumnes en els itineraris educatius, en coordinació amb altres unitats del Departament.
e) Dissenyar mesures i elaborar orientacions i pautes d'actuació per a l'orientació i l'acompanyament personalitzat dels alumnes en les seves transicions educatives, la prevenció de l'absentisme i l'abandonament escolar prematur, en coordinació amb altres unitats del Departament.
f) Elaborar i implementar protocols i models per a l'orientació i l'acompanyament personalitzat dels alumnes amb necessitats específiques educatives de suport educatiu en les seves transicions educatives, i per a la prevenció de l'absentisme i l'abandonament escolar prematur d'aquests alumnes, i desenvolupar les actuacions d'implementació corresponents i fer-ne el seguiment.
g) Dissenyar mesures i elaborar orientacions i pautes d'actuació per a l'orientació i l'acompanyament personalitzat de l'alumnat emocionalment més vulnerable en les diferents etapes educatives i en les seves transicions educatives, i per a la prevenció de l'absentisme i l'abandonament escolar prematur d'aquests alumnes, i desenvolupar les actuacions d'implementació corresponents i fer-ne el seguiment.
h) Desplegar xarxes de centres per a l'intercanvi de bones pràctiques en orientació i acompanyament de l'alumnat, coordinar-les i donar-hi el suport necessari.
i) Proposar accions de formació i d'innovació de les pràctiques de centres, docents i altres professionals en relació amb l'orientació i l'acompanyament de l'alumnat per a la continuïtat formativa i l'èxit educatiu.
j) Implementar plans de noves oportunitats territorials i locals, i establir processos per a la seva coordinació i seguiment, amb el suport escaient dels centres on s'apliquin.
k) Dissenyar i implementar mesures de suport i coordinació dels centres de noves oportunitats.
l) Qualsevol altra funció que li sigui encomanada en relació amb les anteriors.