a) Dirigir la prestació del servei d'atenció presencial al Servei d'Informació i Atenció Ciutadana i coordinar la informació que s'ofereix, mitjançant els canals establerts, sobre els serveis i productes que presta l'Administració de la Generalitat, d'acord amb la resta d'òrgans competents en la matèria i el model corporatiu d'atenció presencial.
b) Establir criteris homogenis d'atenció presencial per a tots els serveis i tràmits de què informi el Servei, independentment de quin sigui l'òrgan competent.
c) Coordinar i supervisar el funcionament del registre electrònic.
d) Garantir la prestació correcta del servei, i supervisar els torns de treball del personal i la distribució de les càrregues de treball per garantir la cobertura de l'horari d'atenció a la ciutadania.
e) Supervisar el disseny i l'execució del pla de formació i reciclatge del personal del Servei.
f) Resoldre els conflictes i les situacions adverses que es puguin presentar entre la ciutadania i les persones que presten el servei d'atenció ciutadana.
g) Col·laborar en la difusió de campanyes de la Generalitat sobre polítiques transversals.
h) Impulsar i coordinar l'alineament dels sistemes d'informació i les aplicacions del Departament amb aquests instruments conjuntament amb l'Àrea TIC.
i) Coordinar i donar instruccions als òrgans i unitats competents dependents dels serveis territorials en les funcions d'informació i registre.
j) Qualsevol altra funció que li sigui encomanada en relació amb les anteriors.