a) Donar suport i assessorar, en l'anàlisi i l'avaluació de les funcions, l'organització, els recursos, les formes de prestació dels serveis, el Catàleg de serveis i la gestió de les entitats del sector públic institucional de l'Administració de la Generalitat des d'una perspectiva multidisciplinària.
b) Impulsar, coordinar i fer el seguiment de l'execució dels plans de simplificació i millora de la gestió del sector públic institucional, i donar suport als departaments i les entitats en les actuacions que els corresponguin.
c) Planificar i exercir les actuacions de seguiment i la supervisió contínua de les entitats del sector públic institucional per avaluar la subsistència dels motius que van justificar-ne la creació en els termes que preveu l'article 70.1.b) d'aquest Decret, i analitzar l'eficàcia i l'eficiència organitzativa i funcional en la prestació dels serveis i en la governança.
d) Proposar criteris d'actuació i metodologies relatives a la governança, l'organització, els sistemes d'informació, la coordinació, el funcionament, els recursos materials, econòmics corporatius i patrimonials, els recursos humans, les formes de prestació dels serveis i la contractació de les entitats del sector públic institucional, en coordinació amb els altres òrgans competents per raó de la matèria.
e) Facilitar als departaments la coordinació amb les unitats transversals competents en matèria d'organització, recursos humans, patrimonial i economicofinancera, en els procediments de creació, fusió, supressió i altres modificacions de caràcter estructural de les entitats del sector públic institucional.
f) Col·laborar amb les diferents unitats departamentals que tenen atribuïdes les funcions d'informació i coordinació entre la Comissió del Sector Públic Institucional, els respectius departaments i les entitats dependents, a l'efecte d'operativitzar les decisions corporatives en l'àmbit de la governança del sector públic institucional de l'Administració.
g) Donar suport a la Direcció General de Funció Pública en el desenvolupament de les mesures per implantar i desenvolupar la direcció pública professional.
h) Dissenyar, implementar i administrar el sistema d'informació col·laboratiu per a la governança corporativa del sector públic institucional, sens perjudici de les competències relatives als sistemes corporatius gestionats pel departament competent en matèria d'economia, finances i patrimoni.
i) Donar suport a la Direcció General de Funció Pública en els processos de col·laboració publicoprivada en coordinació amb altres òrgans amb funcions en la matèria.
j) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.