Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)

Generalitat

Inici > Generalitat > Organismes > Organisme

Àrea de Bon Govern

    Organigrama

Responsable

Sr.   Ismael Carmona Vallejo

Càrrec

cap de l'Àrea de Bon Govern

Adreça
Carrer del Foc, 57
Població
08038  Barcelona
Telèfon
93 857 40 00
Accessibilitat
Edifici accessible  Edifici accessible
Accessibilitat
Edifici no accessible  Edifici no accessible

Funcions

a) Impulsar, implantar i desenvolupar mesures de bon govern i d'enfortiment de la integritat i de prevenció d'irregularitats i de males pràctiques administratives a l'Administració de la Generalitat i al seu sector públic.

b) Col·laborar en la implantació de codis ètics, de conducta i guies o manuals de bones pràctiques en matèria d'integritat, en especial aquells d'aplicació general a alts càrrecs, personal directiu i empleats i empleades públics de l'Administració de la Generalitat i del seu sector públic.

c) Coordinar les actuacions de comunicació interna i externa als departaments de l'Administració de la Generalitat en matèria de personal d'acord amb els principis d'informació pública, transparència i dret d'accés, i elaborar les propostes de resolució de les sol·licituds d'accés a la informació pública que corresponguin a unitats de la Secretaria d'Administració i Funció Pública.

d) Exercir les funcions que preveu la legislació vigent sobre el règim d'incompatibilitats dels alts càrrecs i del personal al servei de l'Administració de la Generalitat i del seu sector públic, i també aquelles referides als conflictes d'interès.

e) Exercir, com a cap de la Inspecció General de Serveis de Personal, la funció inspectora sobre la vigilància del compliment de les normes de funció pública a l'Administració de la Generalitat i al seu sector públic, amb independència de les facultats inspectores que siguin competència d'altres òrgans.

f) Investigar les sol·licituds d'actuació derivades del Protocol d'assetjament per raó d'orientació sexual, expressió o identitat de gènere, i laboral i informar al respecte.

g) Instruir els procediments sancionadors derivats de la legislació en matèria de transparència, accés a la informació pública i bon govern en el cas que la persona responsable de la infracció sigui un alt càrrec o personal directiu al servei de l'Administració de la Generalitat o de les entitats del seu sector públic.

h) Proposar actuacions per a la millora del funcionament de les unitats en relació amb el compliment de la normativa sobre funció pública. Avaluar i fer el seguiment d'aquestes actuacions, en col·laboració amb els departaments afectats, si escau.

i) Promoure les actuacions per a la millora de la transparència quant a les polítiques de recursos humans i bon govern de l'Administració pública i el sector públic adscrit, i col·laborar en aquestes actuacions.

j) Promoure la implantació de les cartes de servei i altres mesures que permetin l'avaluació dels serveis públics prestats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic i garantir uns estàndards de qualitat en la prestació d'aquests serveis públics, i assessorar en aquesta matèria.

k) Desenvolupar, facilitar i, si escau, portar a terme les auditories administratives en els termes previstos a la normativa vigent, tenint en compte criteris d'eficàcia, eficiència, racionalitat i simplificació, i proposar les millores adients; així mateix promoure la implantació i el desenvolupament dels quadres de comandament.

l) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.

L'Àrea de Bon Govern assumeix la condició d'Inspecció General de Serveis de Personal, en els termes previstos per la normativa vigent.




data actualització (03/11/2022)
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya