a) Elaborar la planificació estratègica en matèria de recursos humans a l'Administració de la Generalitat d'acord amb les directrius de la Direcció General de Funció Pública.
b) Realitzar estudis, informes i propostes en matèries relatives a la planificació, tot impulsant els processos de millora als departaments de l'Administració de la Generalitat.
c) Proposar criteris generals d'aplicació als departaments de l'Administració de la Generalitat i al seu sector públic en matèria de personal.
d) Liderar els projectes transversals competència de la Direcció General de Funció Pública.
e) Analitzar de forma comparada l'estat de desenvolupament de la normativa i presentar propostes d'implementació en matèria de racionalització dels recursos humans.
f) Establir directrius i criteris en l'àmbit de la gestió de llocs de treball, registre general de personal i portal de l'empleat públic, vetllar per la seva aplicació i coordinar l'assessorament tècnic en aquestes matèries, als departaments de l'Administració de la Generalitat.
g) Coordinar les actuacions en matèria de provisió de llocs de treball i supervisar-ne l'execució, facilitar l'impuls dels processos de provisió als departaments d'acord amb les directrius de la Direcció General de Funció Pública, com també la promoció i la direcció de l'Òrgan Tècnic de Provisió de Llocs (OTPL).
h) Assessorar els departaments de l'Administració de la Generalitat en matèries de la seva competència i coordinar la tramesa d'informació als responsables en matèria de recursos humans.
i) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.