a) Col·laborar en l'establiment dels objectius i en la definició de les polítiques pròpies de la Secretaria en matèria de personal, de transformació i administració digital i de bon govern.
b) Elaborar estudis tècnics, anàlisis prospectives i informes relatius als models de desenvolupament de la funció pública.
c) Assessorar la persona titular de la Secretaria d'Administració i Funció Pública sobre el desenvolupament de polítiques de modernització de la funció pública.
d) Analitzar la informació sobre els recursos humans de les administracions públiques catalanes i del seu sector públic mitjançant els sistemes d'informació corporatius adients per facilitar-ne l'explotació i l'anàlisi de dades amb la finalitat d'orientar la presa de decisions per a un millor desenvolupament i planificació de l'ocupació pública.
e) Definir escenaris per facilitar la planificació corporativa dels recursos humans de l'Administració de la Generalitat.
f) Coordinar, d'acord amb les directrius de la persona titular de la Secretaria d'Administració i Funció Pública, les actuacions d'aquesta Secretaria derivades de la relació amb l'activitat parlamentària i amb altres institucions, les actuacions de comunicació interna i externa de la seva activitat, i les adreçades a la relació amb la ciutadania d'acord amb els principis de transparència i del dret d'accés a la informació pública.
g) Assessorar els ens de l'Administració local en matèria de recursos humans, sens perjudici de les competències de la Secretaria de Governs Locals i Relacions amb l'Aran.
h) Dissenyar i implementar el quadre de comandament dels recursos humans de l'Administració de la Generalitat.
i) Fer el seguiment i gestionar els assumptes pressupostaris, de personal i de règim interior de la Secretaria d'Administració i Funció Pública, d'acord amb els criteris dels òrgans departamentals competents en la matèria i en coordinació amb ells.
j) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.