a) Establir criteris de comunicació digital del Departament, en coordinació amb altres unitats competents en matèria de comunicació digital i supervisar-ne l'aplicació.
b) Supervisar, coordinar i garantir la coherència dels continguts informatius que el Departament adreça a la ciutadania a través de canals digitals, sens perjudici de les competències d'altres unitats en matèria de comunicació.
c) Assessorar les unitats del Departament i les entitats del seu sector públic sobre aspectes relacionats amb la comunicació corporativa digital (continguts web, butlletins, xarxes socials, entre d'altres).
d) Coordinar i supervisar la creació, la publicació i l'actualització de continguts web que duen a terme els editors i editores de les unitats directives i el sector públic departamental, per tal de garantir-ne la qualitat lingüística, l'adequació a la identitat corporativa i l'eficàcia comunicativa.
e) Promoure, coordinar i supervisar els projectes d'implantació de nous projectes web i assessorar sobre la creació de nous dominis i subdominis web a les unitats del Departament de la Presidència i a les entitats del seu sector públic.
f) Coordinar i supervisar el funcionament de les bústies de contacte del Departament i el seu sector públic.
g) Implantar el model corporatiu del govern de les dades i coordinar i fer el seguiment dels projectes d'obertura de dades al Departament de la Presidència i al sector públic departamental.
h) Supervisar l'aplicació de la normativa d'accessibilitat als webs del Departament de la Presidència i de les entitats del sector públic departamental.
i) Coordinar i supervisar la intranet departamental i impulsar-ne propostes de millora, així com impulsar i gestionar altres eines i canals de comunicació interna.
j) Supervisar i promoure la implantació d'analítiques web dels diferents canals informatius del Departament de la Presidència i del sector públic departamental.
k) Vetllar per la normalització de la documentació interna, dels formularis i dels models de documents del Departament i de les entitats del seu sector públic.
l) Supervisar i garantir l'acompliment dels criteris que estableix la Generalitat de Catalunya respecte a la imatge gràfica i institucional tant en la comunicació externa com interna.
m) Coordinar i gestionar els sistemes d'informació a la ciutadania sobre els serveis i tràmits del Departament.
n) Les altres funcions de naturalesa anàloga que li siguin encomanades.