a) Gestionar l'execució del pressupost destinat a obres, manteniment i serveis així com el control de la facturació de la despesa resultant.
b) Elaborar els plecs de clàusules i informes tècnics per a la licitació i l'adjudicació dels contractes de la Subdirecció General d'Obres i Serveis i comprovar el compliment de les condicions establertes en aquests contractes.
c) Gestionar l'execució dels serveis interns i externs per al bon funcionament de les unitats del Departament, com són majordomia, telefonia, correus, neteja, missatgeria, transport, vehicles de representació i d'altres de naturalesa anàloga.
d) Gestionar les compres i subministraments de tots els materials necessaris per al desenvolupament de les activitats pròpies de les diverses unitats del Departament.
e) Mantenir actualitzat l'inventari d'edificis del Departament i el seu sector públic.
f) Assegurar el funcionament dels serveis de seguretat instal·lats als edificis del Departament.
g) Fer el seguiment de les obligacions que afecten la Subdirecció General d'Obres i Serveis en els convenis amb diversos organismes i unitats per a la gestió dels edificis i les activitats que s'hi desenvolupen.
h) Elaborar estudis i informes per a l'anàlisi de les actuacions de la Subdirecció General d'Obres i Serveis i la definició dels indicadors de resultats.
i) Les altres funcions de naturalesa anàloga que li siguin encomanades.