L’Oficina de Relacions Institucionals té les funcions següents:
a) Assessorar el conseller o consellera en matèria de relacions institucionals.
b) Fer el seguiment de les iniciatives parlamentàries relatives a les competències del Departament i elaborar la informació per a la resposta o informe.
c) Donar suport al titular del Departament en la seva assistència i activitat al Parlament.
d) Elaborar la informació i preparar la documentació necessària per a les intervencions del titular del Departament al Parlament.
e) Donar suport als càrrecs del Departament en la seva assistència o compareixences al Parlament.
f) Preparar la informació sol·licitada pel Síndic de Greuges i vetllar pel compliment de les recomanacions contingudes en resolucions i informes emesos per aquesta institució en relació amb les matèries competència del Departament.
g) Fer el seguiment dels informes de fiscalització de la Sindicatura de Comptes, vetllar per les recomanacions i observacions i preparar informes relatius a les matèries pròpies del Departament.
h) Gestionar les consultes del Parlament sobre les propostes legislatives europees.
i) Fer el seguiment de l’activitat parlamentària de les Corts Generals i del Parlament Europeu pel que fa als assumptes que interessen al Departament.
j) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.