Les funcions relatives a la coordinació de policies locals establertes a l'article 25 de la Llei 4/2003, de 7 d'abril, d'ordenació del sistema de seguretat pública de Catalunya.
Proposar el desenvolupament dels sistemes d'informació i telecomunicacions en l'àmbit de les policies locals.
Proposar els criteris per coordinar la tècnica operativa de les policies locals de Catalunya.
Efectuar els requeriments que la normativa en matèria de policies locals estableix.
Confeccionar els documents d'acreditació professional dels membres de les policies locals i vigilants municipals de Catalunya i gestionar el registre de policies locals i vigilants municipals de Catalunya.
Tramitar les sol·licituds d'autorització de creació de cossos de policia local quan sigui legalment exigible i les sol·licituds d'autorització dels acords de col·laboració entre municipis per a la prestació dels serveis de policia local.
Col·laborar amb l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya en la determinació dels criteris bàsics de selecció i l'organització dels cursos d'accés, formació continua, especialitats i promocions de les policies locals de Catalunya.
A més, mitjançant la Resolució INT/1563/2023, de 8/5, la persona titular de la Secretaria General delega determinades facultats en matèria de gestió de personal, de formació, de gestió econòmica i de contractació administrativa, la qual entra en vigor l'11/5, segons el DOGC 8912, de 10/05/2023.
Article 8
Delegació de competències de la persona titular de la Secretaria General en la persona titular de la Direcció General de Coordinació de les Policies Locals
Es delega en la persona titular de la Direcció General de Coordinació de les Policies Locals l'exercici de les facultats següents:
1. En matèria de compatibilitats:
L'emissió de l'informe previ a l'atorgament de l'autorització de compatibilitat en relació amb el personal d'administració i tècnic funcionari i laboral adscrit.
2. En matèria de vacances, permisos, llicències, reduccions de jornada, indemnitzacions per raó de servei i teletreball del personal d'administració i tècnic, funcionari i laboral adscrit:
a) La resolució dels expedients relatius a vacances, llicències, permisos i reduccions, tinguin o no incidència en la nòmina.
b) La designació i l'autorització del pagament de les comissions de servei amb dret a indemnització dins i fora del territori espanyol.
c) Les competències que el Decret 77/2020, de 4 d'agost, pel qual es regula la prestació de serveis en la modalitat de teletreball per al personal al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i els seus organismes autònoms, atribueix a la persona titular de la Secretaria General en matèria d'autorització, extinció i suspensió de la prestació de serveis en la modalitat de teletreball.
Aquesta delegació no inclou la competència que preveu l'article 3.3 del Decret 77/2020, de 4 d'agost.
Article 11
Actes dictats per delegació
11.1 D'acord amb el que disposa l'article 8 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, els actes dictats per delegació han d'incloure, abans de la signatura, les paraules “per delegació” i han d'indicar la data de la resolució de l'òrgan que ha efectuat la delegació i la de la publicació en el diari oficial.
11.2 Els actes administratius que s'adopten per delegació es consideren dictats per l'òrgan delegant.