a) proposar la convocatòria d'ajudes dirigides als promotors de l'administració local del seu àmbit que s'elevarà a l'Escola d'Administració Pública de Catalunya, per a la seva aprovació, si s'escau, i publicació.
b) aprovar els plans promoguts per les Entitats Locals catalanes i per les Federacions o Associacions d'entitats locals d'àmbit autonòmic.
c) crear, si s'escau, un Comité Tecnic paritari, que podrà proposar l'aprovació de les sol·licituds dels promotors de plans de formació, en els termes previstos a l'Acord.
L'Escola d'Administració Pública de Catalunya donarà el suport tècnic i material a la Comissió paritària de formació local de Catalunya. A aquests efectes, una persona designada per el/la director/a de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya assistirà a les seves sessions.
a) La Presidència, que recau en el/la director/a de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.
b) una persona designada pel Departament competent en materia d'administració local, experta en formació a l'administració local.
c) 4 persones designades per les entitats municipalistes més representatives.
d) 6 persones designades per les dues organitzacions més representatives de la part social.
La secretaria recaurà en la mateixa persona que ostenti la secretaria del consell rector de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.