Promoure la creació i prestació dels serveis i instruments necessaris per donar resposta als drets i les necessitats de la ciutadania de prevenció, informació, interacció, atenció i seguiment en un sistema que té cura de la salut de les persones.
Dur a terme la direcció estratègica dels programes, les accions i les eines d'educació i informació ciutadana per avançar cap a un model on les persones tinguin major empoderament i participació en la preservació de la seva salut i qualitat de vida possible.
Dirigir les estratègies, els canals, els processos d'interacció i el model d'atenció i servei a la ciutadania, per garantir una atenció eficaç, universal i integrada en el sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya (SISCAT).
Dirigir la definició dels criteris de qualitat, experiència d'usuari i accessibilitat dels serveis assistencials i fer-ne el seguiment i l'avaluació d'acord amb les necessitats de la ciutadania i d'experiència de pacient.
Impulsar, coordinar i desplegar diferents plans i programes de millora de l'experiència de pacient i de l'accessibilitat.
Promoure les polítiques transversals de responsabilitat corporativa, transparència, participació i govern obert, incorporant-hi la perspectiva de gènere.
Promoure la innovació i transformació digital basada en la identificació de necessitats d'usuari des del sistema. Promoure la creació participativa i l'intercanvi de coneixement per impulsar la innovació, la millora contínua i els projectes transversals de les institucions i els agents de salut en l'àmbit de ciutadania segons criteris d'eficiència i escalabilitat.
Coordinar els responsables d'atenció ciutadana de les regions sanitàries.
Definir les eines, els procediments, els protocols i els espais de treball per a la coordinació de les institucions i els agents de salut en l'àmbit de ciutadania, l'experiència de pacient i la participació amb el SISCAT.
De l'Àrea de Ciutadania, Innovació i Usuari en depenen:
a) La Gerència de Gestió Ciutadana.
b) La Gerència d'Innovació Relacional.