En el seu funcionament, la Comissió s'ha d'ajustar a la normativa reguladora dels òrgans col·legiats de l'Administració de la Generalitat.
Són funcions de la Comissió d'Avaluació del Teletreball el seguiment i l'avaluació dels resultats, així com la realització de propostes de millora de la prestació de serveis en la modalitat de teletreball. Les avaluacions i les propostes de millora seran trameses a la Comissió Interdepartamental d'Administració i Personal.
Els membres de la Comissió d'Avaluació del Teletreball no perceben cap retribució, ni generen cap dret de naturalesa econòmica per assistir a les reunions de la Comissió.
La Comissió d'Avaluació del Teletreball, que es reuneix semestralment en sessió ordinària, és presidida per la persona titular de la Secretaria d'Administració i Funció Pública i en són membres:
a) La persona titular de la Direcció General de Funció Pública.
b) La persona titular de la Direcció General d'Administració Digital.
c) Una persona en representació de la direcció general competent en matèria de funció pública amb rang mínim de cap de servei.
d) Una persona en representació de la direcció general competent en matèria d'Administració digital amb rang mínim de cap de servei.
e) Una persona en representació de l'organisme competent en matèria de telecomunicacions i tecnologies de la informació.
f) Una persona en representació de l'organisme competent en matèria de ciberseguretat de la Generalitat de Catalunya.
g) Una persona en representació de l'Institut Català de Seguretat i Salut Laboral.
En la Comissió d'Avaluació del Teletreball hi ha d'haver paritat de gènere.
Actuarà com a secretària de la Comissió una persona designada per la Secretaria d'Administració i Funció Pública amb rang mínim de cap de servei.