L'Oficina d'Atenció Ciutadana, amb rang orgànic de servei, i dependència funcional de la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana, té les funcions següents:
a) Dirigir la prestació del servei d'atenció presencial a l'Oficina d'Atenció Ciutadana i coordinar la informació que s'ofereix, mitjançant els canals establerts, sobre els serveis i productes que presta l'Administració de la Generalitat, d'acord amb la resta d'òrgans competents en la matèria i el model corporatiu d'atenció presencial.
b) Establir criteris homogenis d'atenció presencial per a tots els serveis i tràmits de què informi l'Oficina, independentment de quin sigui l'òrgan, departament o administració competent.
c) Analitzar la demanda d'informació d'altres administracions públiques i establir criteris per determinar com ha d'informar l'Oficina, així com el procés i les fonts per obtenir i actualitzar la informació.
d) Coordinar i supervisar el funcionament del registre electrònic.
e) Garantir la prestació correcta del servei a l'Oficina, i supervisar els torns de treball del personal i la distribució de les càrregues de treball per garantir la cobertura de l'horari d'atenció a la ciutadania.
f) Supervisar el disseny i l'execució del pla de formació i reciclatge del personal de l'Oficina.
g) Resoldre els conflictes i les situacions adverses que es puguin presentar entre la ciutadania i les persones que presten el servei d'atenció ciutadana.
h) Col·laborar en la difusió de campanyes de la Generalitat sobre polítiques transversals, com ara les d'igualtat de gènere, LGTBI, accessibilitat, entre d'altres.
i) Promoure la millora contínua i la simplificació de processos en l'àmbit de l'atenció a la ciutadania, així com elaborar i establir indicadors de qualitat.
j) Totes les de naturalesa anàloga que li encarreguin o que li atribueixi la normativa vigent.