Coordinar, amb les unitats del Departament i el sector públic institucional adscrit, l'elaboració de propostes i d'informes de l'acció del Govern, en els àmbits del Departament.
Elaborar informes relacionats amb l'actuació del Departament al territori, els pressupostos departamentals i els pressupostos generals de l'Estat, i les relacions amb les altres administracions públiques.
Mantenir actualitzats els registres vinculats amb les entitats del sector públic institucional adscrit i proporcionar les dades que es requereixin en relació amb aquestes entitats.
Analitzar el compliment dels objectius i elaborar informes sobre l'activitat del Departament i del sector públic institucional adscrit.
Elaborar memòries justificatives en els processos de creació, modificació i supressió d'entitats participades per la Generalitat, i per a la presa de participació i la desvinculació d'entitats existents.
Coordinar i col·laborar en la redacció de les memòries del pressupost per programes, així com en la definició dels indicadors pressupostaris i l'avaluació dels resultats d'execució del Departament i del sector públic institucional adscrit.
Gestionar les dades dels projectes d'inversió del Departament i del sector públic institucional adscrit en els sistemes d'informació corporatius.
Gestionar els nomenaments dels i de les membres dels òrgans de govern i altres òrgans col·legiats vinculats al Departament, i dels i de les representants del Departament en òrgans de govern i altres òrgans col·legiats externs, així com les tasques vinculades. En tot cas, vetllarà per la paritat de dones i homes en aquests òrgans.
Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.