Per tal de garantir el correcte i eficient assoliment del fi fundacional, el Patronat crearà una Comissió Delegada a traves de la qual es portaran a terme les funcions del Patronat que aquest li atribueixi amb caràcter permanent, com ara la confecció de la memòria d’activitats o del pressupost a sotmetre a consideració del Patronat per a la seva aprovació.
A més de les funcions que, d’acord amb la llei, es deleguin per part del Patronat, seran funcions pròpies de la Comissió Delegada:
- L'elaboració de l'inventari-balanç, la memòria explicativa, els pressupostos de l'Entitat i la liquidació del pressupost corresponent a l'exercici anterior i la seva elevació al Patronat per l'aprovació.
- La proposta del programa d'activitats de la Fundació, d'acord amb els criteris bàsics aprovats pel Patronat.
- L'aprovació de l'organigrama i de les plantilles, així com de la política de personal.
- L'aprovació de les operacions financeres de la Fundació dins els límits fixats pel Patronat.
- La fixació dels preus de venda de llotges i butaques i la regulació del règim de reserves, d'acord amb els compromisos assumits per la Fundació.
- La supervisió de la gestió del director general, elevant al Patronat els informes o propostes que siguin necessaris.
- L'exercici d'accions judicials i la defensa davant les que s'exerceixin contra la Fundació.
- La Comissió Delegada es regirà per les normes de desenvolupament que, en cada moment, determini el Patronat.