En casos d'urgència, la Presidència de la Comissió Delegada pot exercir tota mena d'accions administratives i judicials, si bé amb l'obligació d'informar-ne la Comissió Delegada a la primera sessió que celebri.
La Comissió Delegada pot crear les comissions de treball, permanents o temporals, que consideri necessàries per desplegar les seves funcions.
En casos d'urgència, la Comissió Delegada pot exercir les funcions del Consell General que s'assenyalen als apartats f) i h) de l'article 11 dels Estatuts de l’entitat, si bé el Consell General a la primera sessió que celebri els ha de ratificar.
La Comissió Delegada està integrada per un màxim de tretze membres designats pel Consell General, dels quals nou ho seran a proposta de les administracions públiques, això és l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, i el ministeri competent en matèria de cultura, en funció de la contribució econòmica que faci cada un, d’acord amb el que s’estableix en el contracte programa quadriennal. Cada Administració pública ha d’estar representada com a mínim per un membre.
A la Fundació Museu d’Art Contemporani li correspon el mateix nombre de membres que els que tingui la segona Administració consorciada i com a mínim tres (3) membres. En tot cas, es respectarà la mateixa proporcionalitat que té la representació de cada un dels membres consorciats en el Consell General.
La presidència de la Comissió Delegada li correspon a l’Ajuntament de Barcelona. El nomenament de la Presidència ha de ser ratificat pel Consell General.
El director o directora i el o la gerent assisteixen a les reunions de la Comissió amb veu, però sense vot.
La Secretaria de la Comissió Delegada, amb veu, però sense vot, és la Secretaria del Consorci.