El Consell d'Administració té les funcions següents:
- Elevar al Consell General els comptes, la memòria de gestió, el pla d'actuació i l'avantprojecte de pressupost de cada exercici.
- Dirigir l'actuació de l'Institut.
- Supervisar la gestió del director o directora.
- Aprovar la plantilla i el règim retributiu del personal.
- Aprovar els preus dels serveis que presti l'Institut.
- Aprovar els contractes d'un import superior al 5% del pressupost de l'Institut i els que impliquin una despesa plurianual de caràcter no recurrent.
- Aprovar l'adquisició de béns immobles.
- Aprovar la sol·licitud de crèdits o préstecs, d'acord amb el que estableixen l'Estatut de l'empresa pública catalana, la Llei de finances públiques de Catalunya i la restant normativa aplicable.
- Aprovar les bases reguladores de les subvencions de l'Institut.
- Establir convenis amb entitats públiques i privades per a assolir els fins de l'Institut.
El Consell d'Administració, amb l'acord favorable de dues tercers parts dels membres presents, pot delegar en el director o directora les funcions enumerades a les lletres d), e), f), g), h), i) i j) de l'apartat 2.