Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)

Generalitat

Inici > Generalitat > Organismes > Organisme

Consell d'Administració del Consorci per a la Normalització Lingüística


Adreça
Carrer de Muntaner, 221
Població
08036  Barcelona
Accessibilitat
Edifici accessible  Edifici accessible
Accessibilitat
Edifici no accessible  Edifici no accessible

Funcions

Les funcions del Consell d’Administració són les següents:

  • Aprovar la incorporació i l'exclusió de membres del Consorci.
  • Aprovar els pressupostos, els comptes anuals i les operacions de crèdit, així com elevar els pressupostos i els comptes anuals al Ple per a la seva ratificació.
  • Aprovar el Pla general d'actuació i els programes anuals d'activitats així com elevar-los al Ple per a la seva ratificació.
  • Disposar i alienar béns i drets del Consorci, i fer-ne transaccions.
  • Aprovar el reglament de règim interior així com elevar-lo al Ple per a la seva ratificació.
  • Designar la persona titular de la Gerència i la que exerceixi la Secretaria del Consorci, a proposta de la Presidència.
  • Acceptar donacions.
  • Aprovar el mapa de serveis i centres de normalització lingüística, així com també el seu desplegament i modificació.
  • Aprovar la plantilla, la relació de llocs de treball del personal del Consorci i les retribucions del personal d'acord amb les previsions pressupostàries i la normativa aplicable.
  • Aprovar la contractació d'obres, serveis i subministraments quan reuneixi acumulativament els dos requisits següents:
    • Que l'import superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost.
    • Que suposi una despesa plurianual superior a quatre anys.
  • Adoptar mesures per a la consecució de les finalitats del Consorci.
  • Elevar al Plenari la proposta de modificació dels Estatuts.

Components

El Consell d’Administració està integrat per:

  • El Consell d'Administració està presidit per la persona que exerceix la presidència del Ple.
  • Formen part del Consell d'Administració, a més de la Presidència del Ple, dues vicepresidències que són nomenades per la persona que exerceix la Presidència, d'entre els vocals del Consell d'Administració. La Vicepresidència primera és nomenada a proposta dels ens locals consorciats. La Vicepresidència segona correspon a un representant de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.
  • El Consell d'Administració, a més de la Presidència, està integrat per vuit vocals:
    • Quatre vocals són designats per la persona titular del departament de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de política lingüística, a proposta de la persona titular de la direcció general que exerceix aquesta competència.
    • Quatre vocals són designats a proposta de les entitats associatives d'ens locals de Catalunya d'entre els representants en el Ple dels ens locals consorciats.
  • També hi han d'assistir, amb veu però sense vot, la persona titular de la Gerència i la persona que exerceix la Secretaria de Ple, que actua també com a secretari o secretària del Consell d'Administració.
  • Poden assistir al Consell d'Administració, amb dret a veu i sense vot, altres persones que convidi la Presidència, perquè les seves aportacions puguin ser útils per decidir sobre els punts de l'ordre del dia.
  • Els membres del Consell d'Administració que no hi assisteixin poden delegar el vot en la Presidència, Vicepresidències o vocals.
  • El Consell d'Administració pot crear comissions de treball o ponències que siguin necessàries o escaients per al bon funcionament de la institució. Aquestes comissions o ponències poden incorporar amb caràcter puntual o permanent persones externes al Consorci.
  • Les persones representants de les institucions i ens consorciats en el Consell d'Administració poden ser substituïdes en qualsevol moment per l'entitat o institució representada.

data actualització (28/08/2019)
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya