Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)

Generalitat

Inici > Generalitat > Organismes > Organisme

Junta de Govern de la Institució de les Lletres Catalanes


Adreça
Carrer de Mallorca, 272
Població
08037  Barcelona
Accessibilitat
Edifici accessible  Edifici accessible
Accessibilitat
Edifici no accessible  Edifici no accessible

Funcions

La Junta de Govern té les funcions següents:

  • Aprovar les línies bàsiques d’actuació de la Institució.
  • Aprovar la proposta de contracte programa que s’ha de formalitzar amb el departament competent en matèria de cultura.
  • Aprovar l’avantprojecte de pressupost anual i elevar-lo al conseller o consellera del departament competent en matèria de cultura.
  • Aprovar els comptes anuals i la liquidació del pressupost de l’exercici precedent.
  • Aprovar el programa d’actuació, d’inversions i de finançament de l’exercici següent, d’acord amb el contracte programa.
  • Aprovar el Reglament de règim interior, un cop escoltat el Consell Assessor.
  • Supervisar la gestió del director o directora.
    Proposar la contractació de personal i aprovar la plantilla de personal.
  • Aprovar els preus dels serveis que presta la Institució.
  • Aprovar els contractes d’un import superior al 5% del pressupost de la Institució i els que impliquen una despesa pluriennal de caràcter no recurrent, sens perjudici de l’aprovació pel Govern.
  • Proposar al departament competent en matèria de cultura, quan escaigui, les operacions d’endeutament, la prestació d’avals i les operacions de crèdit i de finançament de tresoreria perquè, d’acord amb la normativa vigent, s’elevin al Govern per a la seva aprovació.
  • Proposar a l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural les bases reguladores i les convocatòries d’ajuts a la promoció de les lletres catalanes, d’acord amb l’article 79.a) de la Llei 7/2011, del 27 de juliol, de mesures fiscals i financeres.
  • Aprovar els informes preceptius sobre els projectes de bases i les convocatòries d’ajuts al foment del fet literari abans que les aprovi l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural.
  • Aprovar els informes justificatius sobre les sol·licituds d’ajuts exclosos de concurrència pública per a la promoció de les lletres catalanes previstos en l’article 4.4 dels Estatuts de l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural, aprovats pel Decret 7/2012, de 10 de gener.
  • Proposar a la persona titular del departament competent en matèria de cultura el nomenament d’una persona representant de la Institució al Consell d’Administració de l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural.
  • Proposar a la persona titular del departament competent en matèria de cultura el nomenament de les persones representants de la Institució a les comissions de valoració dels ajuts a la promoció de les lletres catalanes de l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural, d’acord amb l’article 3.2.b) de la Llei 20/1987, de 12 de novembre, de creació de l’Entitat Autònoma Institució de les Lletres Catalanes, i l’article 10.2 dels Estatuts de l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural, aprovats pel Decret 7/2012, de 10 de gener.
  • Aprovar i fer pública l’auditoria biennal sobre la repercussió cultural i el retorn social de les subvencions concedides en l’àmbit de la promoció de les lletres catalanes, un cop escoltat el Consell Assessor.
  • Aprovar el dictamen sobre la presència pública de la literatura i el reconeixement social de les lletres catalanes, un cop escoltat el Consell Assessor, i elevar-lo anualment a la persona titular del departament competent en matèria de cultura i una vegada cada legislatura, com a mínim, al Parlament.
  • Aprovar l’establiment de dependències de la Institució, d’acord amb l’article 3.

Components

La Junta de Govern és integrada per setze membres, d’acord amb la composició següent:

  • Presidència, que correspon al degà o la degana de la Institució.
  • Vicepresidència, que correspon al director o la directora de la Institució.
  • Set vocalies en representació de la Generalitat:
    • Quatre persones representants del departament competent en matèria de cultura.
    • Una persona representant del departament competent en matèria d’ensenyament.
    • Una persona representant de l’Institut Ramon Llull.
    • Una persona representant de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.
  • Set vocalies en representació del Consell Assessor, nomenades entre els seus membres, a proposta del Consell Assessor.

A més a més, hi ha d’haver un secretari o secretària, que assisteix a les reunions amb dret a veu però sense vot, designat pel director o directora entre el personal de la Institució.

Les vocalies de la Junta de Govern són nomenades per la persona titular del departament competent en matèria de cultura, a proposta, si escau, del departament, de l’entitat que representen o del Consell Assessor en el cas de l’apartat 2.d).

Poden assistir a les reunions de la Junta de Govern experts en les matèries concretes que s’hi tractin per tal de prestar assessorament tècnic.

El degà o degana de la Institució de les Lletres Catalanes ha de ser un escriptor o escriptora en llengua catalana de reconegut prestigi nomenat pel president o presidenta de la Generalitat a proposta del conseller o consellera del departament competent en matèria de cultura, un cop escoltat el Consell Assessor.

Són funcions del degà o degana de la Institució de les Lletres Catalanes:

  • Exercir l’alta representació de la Institució.
  • Convocar, presidir i moderar les reunions de la Junta de Govern i dirimir, amb el seu vot de qualitat, els empats que es produeixin en les votacions.
  • Donar el vistiplau a les actes de les reunions de la Junta de Govern.

El degà o degana és nomenat per un període de tres anys. L’exercici de les seves funcions no comporta l’ocupació de cap lloc de treball.


data actualització (27/08/2019)
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya