a) Assessorar el director en l'exercici de les seves funcions.
b) Realitzar propostes i col·laborar amb el director/a en la coordinació dels treballs desenvolupats per l'Institut.
c) Proposar al director el pla d'actuació de l'Institut i cooperar en el seu disseny final.
d) Col·laborar amb el director en les propostes relatives al personal de l'Institut.
e) Informar anualment de la memòria dels serveis, treballs i actuacions de l'Institut, que recollirà les observacions i comentaris que s'estimin pertinents per a la millora dels serveis prestats a l'Administració de justícia.
f) Aprovar les directrius tècniques i els protocols d'actuació.
g) Proposar els criteris d'organització dels torns de guàrdia al director/a de l'Institut.
h) Coordinar amb el director l'elaboració de la proposta anual de necessitats de l'Institut.
i) Proposar la modificació de les àrees territorials de l'Institut.
j) Elevar al director les propostes de formació del personal de l'Institut.
k) Proposar al director la constitució de la Comissió de Docència i Investigació.
l) Exercir les altres funcions que li atribueixen aquest Reglament i la resta de normativa vigent en matèria de medicina forense.
President:
- Director de l’IMLCFC
Altres membres:
- una persona representant de la Direcció General de Relacions amb l'Administració de Justícia
- subdirectors i caps dels diferents serveis
- dos metges forenses com a membres electius
- El gerent de l'Institut assisteix a les reunions del Consell de Direcció amb veu però sense vot i actua com a secretari del Consell.