La Comissió permanent té encomanat d'assegurar l'activitat de la Comissió entre cada Ple.
De manera general, correspon a la Comissió Permanent:
a) L'elaboració, l'estudi, l'informe i la proposta dels acords que hagi d'adoptar el Ple.
b) L'execució dels acords adoptats.
c) La informació de les activitats dutes a terme entre dues sessions consecutives de l'òrgan plenari així com de l'estat de l'execució dels seus acords.
d) També exercirà les funcions que li siguin encomandes pel Ple.
La Comissió permanent és formada per:
"a) La persona titular del departament competent en matèria de protecció civil, que n'exerceix la presidència i la pot delegar.
"b) La persona titular de la secretaria general del departament competent en matèria de seguretat que n'exerceix la vicepresidència primera i la persona titular de la direcció general competent en matèria de protecció civil, que n'exerceix la vicepresidència segona.
"c) Les persones titulars de la direcció general competent en matèria de prevenció, extinció d'incendis i salvaments, de la direcció general de la policia i d'una de les delegacions territorials del Govern de la Generalitat.
"d) La persona titular de la direcció del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM).
"e) La persona titular de la direcció general responsable del Cos d'Agents Rurals.
"f) La persona titular de la direcció del Centre de Gestió de Trucades d'Urgència 112 a Catalunya (CAGTU112).
"g) Les persones titulars de les direccions dels organismes de la Generalitat competents en matèria de meteorologia i aigua.
"h) Dues persones representants dels departaments de la Generalitat de les que s'assenyalen a l'article 4.i).
"i) Una persona representant de l'Administració General de l'Estat de les que s'assenyalen a l'article 4.j).
"j) Dues persones representants dels ens locals de Catalunya.
"k) Una persona representant de l'Ajuntament de Barcelona.
"l) Dues persones tècniques en matèria de protecció civil.