Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)

Generalitat

Inici > Generalitat > Organismes > Organisme

Subcomissió en matèria de Prevenció i Extinció d'Incendis i de Salvaments de Catalunya

Responsable

Hble. Sr.   Titular del Departament d'Interior

Càrrec

presidència

Funcions

La Subcomissió en matèria de Prevenció i Extinció d’Incendis, en el marc del que preveu l’article 16.3, pot realitzar les funcions següents:

a) Informar sobre els projectes de disposicions generals en matèria de prevenció i extinció d’incendis i de salvaments.

b) Proposar criteris generals per acordar la dispensa de la prestació del servei pels municipis i per fixar els criteris per a les aportacions econòmiques municipals per al finançament d’aquest servei.

c) Elaborar estudis i informes per a la reforma o la modificació de la normativa específica en matèria de prevenció i extinció d’incendis i proposar mesures per a la seva aplicació .

d) Realitzar estudis en relació amb els riscos d’incendis potencials i els recursos mobilitzables del territori de Catalunya en aquesta matèria.

 

 


Components

9.2  La subcomissió té el mateix nombre de representants de l’Administració de la Generalitat i dels ens locals.

Els membres de les subcomissions són nomenats pel president de la Comissió de Govern Local de Catalunya. El vicepresident de la representació local proposarà els representants locals, amb l’acord previ entre ells.

La Subcomissió en matèria de Prevenció i Extinció d’Incendis i de Salvaments de Catalunya és presidida pel representant del Departament d’Interior.

9.4 El vicepresident de les subcomissió és elegit pels representants dels ens locals que s’hi integren.

9.5  La secretaria de la subcomissió és exercida per un sub-director/a general de la Direcció General d'Administració Local

Article 10: Convocatòria

10.2  La subcomissió es reuneix per convocatòria del seu president, quan sigui necessari, d’acord, si escau, amb els criteris establerts pel Ple de la Comissió de Govern Local a Catalunya en aquesta matèria. Els seus presidents fixen l’ordre del dia.

10.3  Les ponències es regiran per les mateixes normes de funcionament que la subcomissió, llevat de les especificitats que es puguin establir en els acords de creació.

Article 11: Règim de les reunions

11.1  Correspon al president de la Comissió i als presidents de les subcomissions dirigir les deliberacions i moderar les intervencions en les reunions dels òrgans respectius.

11.2  Les convocatòries de les reunions, amb l’ordre del dia corresponent, s’han de trametre als membres del Ple o de les subcomissions almenys amb sis dies d’antelació, llevat dels casos d’urgència apreciada pel president.

11.3  Els membres de la Comissió tenen el deure d’assistir a les reunions del Ple i de les subcomissions. Els qui, per causa justificada, no puguin assistir-hi, ho han de comunicar al president.

11.4  El càrrec de membre de la Comissió no és retribuït. No obstant això, es poden percebre dietes i indemnitzacions per l’assistència a les reunions de la Comissió i per la realització de comeses especials que els encomani la mateixa Comissió.

Article 12: Adopció d’acords

12.1  Els acords del Ple i de la subcomissió s’adopten per consens entre la representació de l’Administració de la Generalitat i la de les entitats locals.

12.2  La voluntat de la representació de l’Administració de la Generalitat i la de les entitats locals es manifesta per majoria absoluta dels respectius membres assistents a la sessió.

 

12.3  En el cas que no sigui possible assolir el consens, cadascuna de les representacions o els seus membres podran emetre el seu vot particular en els aspectes en què es produeixi discrepància.



data actualització (16/06/2020)
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya