Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)

Generalitat

Inici > Generalitat > Organismes > Organisme

Comissió Permanent de la Junta Consultiva de Contractació Pública de Catalunya


Adreça
Carrer del Foc, 57
Població
08038  Barcelona
Accessibilitat
Edifici accessible  Edifici accessible
Accessibilitat
Edifici no accessible  Edifici no accessible

Funcions

Són atribucions pròpies de la Comissió Permanent:
1. Preparar els estudis, els informes i dictàmens i les recomanacions relatius als temes que el Ple de la Junta hagi d'aprovar.
2. L'aprovació dels informes de la Junta Consultiva en relació amb:
a) Plecs de clàusules administratives particulars en els quals es proposi la inclusió d'estipulacions contràries al que prevegin les corresponents clàusules administratives generals.
b) Proposicions que no es puguin complir normalment com a conseqüència de baixes desproporcionades o temeràries i que puguin donar lloc a la no adjudicació al contractista que ha presentat la proposició més baixa en procediments d'adjudicació amb forma de subhasta, quan les circumstàncies que hi concorrin així ho aconsellin.
c) La contractació excepcional amb persones físiques o jurídiques que no estiguin classificades quan així sigui convenient per als interessos públics.
3. L'aprovació dels informes sobre les qüestions que plantegin a la Junta Consultiva els diferents departaments de la Generalitat, les seves entitats autònomes, les restants entitats de dret públic amb personalitat jurídica pròpia vinculades o dependents de l'Administració de la Generalitat i les organitzacions empresarials representatives dels sectors afectats per la contractació administrativa, així com respecte de les qüestions que li siguin plantejades pel Ple de la Junta Consultiva.
4. L'aprovació dels informes que sol·licitin els ens locals d'acord amb la possibilitat que estableix l'article 4.9. En aquest darrer supòsit, un representant de l'entitat local corresponent podrà assistir amb veu i sense vot a la reunió en què es debati l'aprovació de l'informe.
5 L'aprovació de les circulars, instruccions i recomanacions que es considerin oportunes en relació amb les seves competències.
6. La constitució de ponències o grups de treball per a l'estudi de les matèries que li són encomanades. Igualment podrà requerir l'assistència a les seves reunions i a les ponències o grups de treball dels tècnics i especialistes que cregui adients per donar suport a les seves tasques.

Per poder dur a terme les seves funcions, la Comissió Permanent podrà requerir dels òrgans i serveis de contractació les dades, documents o antecedents necessaris.
El president de la Comissió Permanent informarà al Ple de les activitats que realitzi la Comissió en ús d'aquestes facultats.
 

Components

La Comissió Permanent està integrada pels membres del Ple següents:

President o presidenta: el secretari o secretària general del Departament d'Economia i Hisenda.

Vicepresident o vicepresidenta: el secretari o secretària general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori.

Vocalia:

El director o directora general de Contractació Pública.

El director o directora de Serveis del Departament d'Economia i Hisenda.

El director o directora de Serveis del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori.

L'interventor o interventora general o l'interventor o interventora en qui hagi delegat la seva representació en el plenari de la Junta.

El director o directora del Gabinet Jurídic o l'advocat o advocada en qui hagi delegat la seva representació en el plenari de la Junta.

El sub-director o sub-directora general de Compra Centralitzada de la Direcció General de Contractació Pública de la Generalitat de Catalunya.

La persona que representa la Cambra Oficial de Contractistes d'Obres de Catalunya.

Una persona que representa les organitzacions que agrupen empreses afectades pels contractes de subministraments.

Una persona que representa les organitzacions que agrupen empreses afectades pels contractes de serveis.

Les persones que representen els departaments de la Presidència; de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori; d'Economia i Hisenda; d'Igualtat i Feminismes; d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural; d'Educació; de Salut; d'Interior, i de Drets Socials.

Les persones que representen les organitzacions associatives d'ens locals de Catalunya.

Les persones que representen les organitzacions sindicals més representatives a Catalunya.

La persona que representa el Consell de Cambres Oficials de Comerç, Indústria i Navegació de Catalunya. Secretari o secretària: el cap o la cap de la Secretaria Tècnica de la Junta Consultiva.

Quan s'hagin de tractar assumptes plantejats per un departament o que afectin directament un departament no representat a la Comissió Permanent o una entitat que en depengui o hi estigui vinculada, la persona que representa el departament corresponent al Ple de la Junta Consultiva pot assistir a la reunió de la Comissió Permanent.

 



data actualització (31/03/2022)
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya