Establir i gestionar el sistema d’indicadors i recollir i gestionar la informació per a la presa de decisions.
Dur a terme els estudis, anàlisi de fenòmens i avaluació d’experiències.
Coordinar i gestionar les relacions institucionals i donar resposta a les seves demandes, entre d’altres: síndic, síndica, preguntes parlamentàries, demandes comissió de plenari, propostes consell escolar.
Planificar, dirigir, elaborar i gestionar la comunicació externa, en especial amb la comunitat educativa, i la relació amb els mitjans, així com la web del Consorci, la memòria i la documentació institucional.
Coordinar el protocol i l’organització d’esdeveniments.
Coordinar i donar suport als òrgans col·legiats del Consorci excepte el Consell de Direcció, concretament, el Comitè de Direcció i les diferents Juntes de Direcció.
Donar suport en els àmbits de llur competència a les Direccions del Consorci i a la Inspecció Educativa.
Proposar i coordinar la participació del Consorci en projectes internacionals.
Representar a la Gerència, per delegació d'aquesta, en les matèries pròpies de les seves competències.
Qualsevol altre funció que li sigui encomanda en relació amb les anteriors.