Tramitar els expedients de contractació administrativa del Departament.
Prestar suport i assessorament tècnic, en matèria de contractació administrativa, a totes les unitats del Departament i als organismes adscrits al Departament.
Coordinar la tramitació dels expedients de devolució de fiances, de liquidació, de revisió de preus, de resolució de contractes i qualsevol altra qüestió derivada de la contractació administrativa.
Participar en òrgans consultius i grups de treball interdepartamentals en matèria de contractació administrativa.
Formar part de la Mesa de Contractació del Departament o assistir l'òrgan de contractació en els procediments en què no intervingui la Mesa.
Supervisar i fer el seguiment de les subvencions, ajuts i premis en règim de concurrència pública, la resolució d'expedients de subvencions directes i nominatives, i la tramitació de les resolucions o convenis que tenen per objecte la concessió d'una subvenció que el Departament atorgui en coordinació amb les unitats directives del Departament.
Tramitar i gestionar els expedients patrimonials.
Gestionar l'inventari dels béns immobles i dels béns immaterials adscrits al Departament.
Gestionar els expedients relatius a l'adquisició i arrendaments dels edificis i dependències per a la instal·lació de serveis del Departament.
Tramitar i gestionar els expedients d'assegurances.
Examinar els expedients que donin lloc a la signatura de convenis, protocols i encàrrecs de gestió competència del Departament, en coordinació amb les unitats directives o orgàniques, i fer-ne la tramitació.
Prestar suport i assessorament tècnic en les matèries i àmbits gestionats pel Servei de Contractació i Patrimoni a totes les unitats del Departament i al seu sector públic.
Custodiar els convenis i acords signats pel Departament.
Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.