Estudiar, planificar i elaborar propostes d'optimització de plantilles que permetin una assignació eficient dels recursos disponibles.
Proposar mesures que permetin adequar els efectius del Departament a les necessitats en matèria de personal.
Gestionar i administrar el personal del Departament, d'acord amb la normativa vigent.
Planificar la formació del personal del Departament, l'assessorament i la coordinació de la detecció de les necessitats formatives del personal de les diferents unitats i el control i la coordinació de la realització dels cursos.
Elaborar el capítol I de l'avantprojecte de pressupost i el control de la despesa corresponent.
Confeccionar la nòmina i mantenir el sistema d'informació de personal i gestió de les assegurances socials del personal i de les indemnitzacions per raó de servei.
Elaborar estudis, circulars internes i informes en matèria de personal.
Emetre informes i propostes de resolució dels recursos administratius.
Fer el seguiment de la negociació laboral en què participi el Departament i l'aplicació dels convenis subscrits, sens perjudici de les funcions que en aquesta matèria corresponguin a la direcció general competent en matèria de funció pública.
Exercir la interlocució amb els agents socials i les organitzacions sindicals.
Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.