Coordinar l'aplicació de les polítiques públiques en matèria de recursos humans del Departament.
Dissenyar i impulsar els programes d'actuació en matèria de personal per a una optimització millor dels recursos humans.
Impulsar i coordinar la formació del personal i la detecció de necessitats formatives del personal del Departament.
Coordinar i supervisar la gestió dels recursos humans.
Dirigir i supervisar la preparació de l'avantprojecte del pressupost de despeses del personal.
Coordinar la interlocució amb els agents socials i les organitzacions sindicals dins l'àmbit departamental, així com analitzar, planificar i avaluar l'impacte de les mesures i actuacions que resultin necessàries per a la implantació d'acords i millores en l'àmbit de les relacions laborals.
Impulsar l'avaluació dels riscos existents quant a seguretat i salut dels treballadors i treballadores i la programació i execució de l'acció preventiva corresponent, així com promocionar activitats de formació, informació, recerca i divulgació en matèria de prevenció de riscos laborals.
Dirigir, supervisar i controlar les activitats corresponents al règim intern i els serveis administratius del Departament.
Supervisar els projectes i les execucions d'obres i instal·lacions en els centres del Departament, així com el seu manteniment.
Assessorar en matèria de recursos humans, règim interior i prevenció de riscos totes les unitats directives del Departament.
Donar suport en la gestió de recursos humans, règim interior i prevenció de riscos a les entitats i organismes adscrits al Departament.
Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.