a) Donar suport jurídic a la persona titular de la Direcció General en l'anàlisi dels àmbits materials i funcionals corresponents a les competències de la Generalitat i, per indicació seva, assessorar altres òrgans del Departament i els departaments en matèria competencial i de cooperació institucional.
b) Donar suport i fer el seguiment del procés de traspàs de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Generalitat.
c) Donar suport a la persona titular de la Direcció General en l'impuls de les actuacions de les comissions paritàries.
d) Proposar actuacions i donar suport a les tasques de la representació de la Generalitat a la Comissió Bilateral Generalitat-Estat, a la Comissió Mixta de Transferències Administració de l'Estat-Generalitat de Catalunya, a la Comissió Mixta d'Afers Econòmics i Fiscals Estat-Generalitat i a la Comissió Bilateral d'Infraestructures, i exercir les funcions de secretaria de la Comissió Mixta de Transferències Administració de l'Estat-Generalitat de Catalunya.
e) Elaborar les propostes d'acord relatives al traspàs de funcions i serveis i analitzar els documents que serveixin de suport a la negociació.
f) Elaborar i coordinar, si escau, els estudis d'anàlisi en l'àmbit competencial propi que la persona titular de la Direcció General consideri prioritaris.
g) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanda.