Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)

Generalitat

Inici > Generalitat > Organismes > Organisme

Secretaria d'Afers Socials i Famílies

Responsable

Sr.   Lluís Torrens i Mèlich

Càrrec

secretari d'Afers Socials i Famílies

Adreça
Passeig del Taulat, 266-270
Població
08019  Barcelona
Telèfon
93 483 10 00
Accessibilitat
Edifici accessible  Edifici accessible
Accessibilitat
Edifici no accessible  Edifici no accessible

Funcions

Corresponen a la Secretaria d'Afers Socials i Famílies les funcions següents:

a) Elaborar propostes de directrius i coordinar les polítiques en matèria d'afers socials, famílies i el tercer sector, sens perjudici de les competències del departament competent en economia social i solidària.

b) Planificar les polítiques en les matèries gestionades per les unitats directives que en depenen i fer el seguiment de l'execució de les línies d'actuació en aquestes matèries.

c) Planificar i impulsar el foment i la promoció d'iniciatives, innovació social, programes transversals i actuacions en els àmbits que li són d'interès.

d) Vetllar per la coordinació entre els organismes adscrits i vinculats al Departament i les unitats directives dependents d'aquesta Secretaria.

e) Dirigir, impulsar i coordinar actuacions i programes de caràcter transversal en matèria d'afers socials i famílies que el Departament pugui dur a terme en col·laboració amb altres departaments de la Generalitat de Catalunya i altres administracions públiques.

f) Coordinar la gestió del coneixement especialitzat, la formació i la recerca en els àmbits del benestar i la intervenció social.

g) Coordinar la planificació, l'execució i l'avaluació de polítiques i programes d'afers socials i famílies.

h) Resoldre els recursos contra els actes i les resolucions dels òrgans jeràrquicament inferiors.

i) Analitzar les polítiques de suport en els àmbits propis de dependència.

j) Implementar el sistema d'avaluació a fi de garantir que les entitats autoritzades per prestar serveis i dur a terme activitats de serveis socials, bàsiques o especialitzades, assoleixin els estàndards de qualitat exigits per formar part de la xarxa de serveis socials d'atenció pública.

k) Impulsar i coordinar els plans i programes específics de la gent gran activa i fer-ne el seguiment.

l) Promoure l'accessibilitat universal amb l'objecte de garantir la igualtat d'oportunitats i la no-discriminació per raó de discapacitat o d'existència de barreres en qualsevol àmbit, i vetllar per l'aplicació de la normativa catalana vigent que deriva del desplegament de la Llei 13/2014, del 30 d'octubre, d'accessibilitat.

m) Promoure l'acció comunitària per a la inclusió social.

n) Impulsar espais estratègics de coordinació i transversalitat intersectorial en acció comunitària.

o) Dissenyar i planificar les polítiques en matèria d'associacionisme i voluntariat.

p) Elaborar propostes per prestar una atenció especial a la lluita contra les desigualtats entre famílies per opció sexual o transsexualitat, i impulsar programes específics de suport integral per a les famílies monoparentals i nombroses.

q) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin.




data actualització (09/11/2022)
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya