Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)

Generalitat

Inici > Generalitat > Organismes > Organisme

Consell Rector de l'Institut Català de l'Acolliment i de l'Adopció

Responsable

Sra.   Aina Homs i Riera

Càrrec

Secretària

Adreça
Avinguda del Paral·lel, 52
Població
08001  Barcelona
Telèfon
93 483 10 00
Accessibilitat
Edifici accessible  Edifici accessible
Accessibilitat
Edifici no accessible  Edifici no accessible

Funcions

D'acord amb l'article 6 de la Llei 13/1997, de 19 de novembre, de creació de l'Institut Català de l'Acolliment i de l'Adopció (DOGC 2527, DE 27/11/1997), corresponen al Consell Rector de l'Institut Català de l'Acolliment i de l'Adopció (ICAA) les funcions següents:
  • Ser  l'òrgan de direcció i control de l'activitat de l'Institut.
  • Establir el pla de l'activitat anual de l'Institut.
  • Aprovar la proposta de preus públics o taxes.
  • Aprovar l'avantprojecte de pressupost i la memòria anual.
  • Aprovar les propostes d'estructura orgànica, el projecte de reglament interior i de plantilla del personal, les quals han  d'ésser sotmeses a l'aprovació definitiva del conseller o consellera o del Govern, segons correspongui.
  • Fer   el   seguiment,   supervisar   la   gestió  i  el desenvolupament  de  l'activitat de l'Institut, i aprovar-ne la memòria anual.
  • Aprovar els convenis que l'Institut emprengui amb altres entitats.
  • Convocar, si escau, les entitats col·laboradores  en  els  àmbits  d'adopció  internacional i d'integració  familiar  quan  emprengui  projectes  que  els afectin.

Components

D'acord amb l'article 2 del Decret 20/2006, de 14 de febrer, de modificació parcial dels òrgans de govern i d'administració de l'ICAA (DOGC 4574 de 16/02/2006), el Consell Rector de l'Institut Català de l'Acolliment i de l'Adopció està integrat pels membres següents:

a) La Presidència, que recau en la persona que l'ocupa de l'Institut (Hble.Conseller/ra)
b) Dues vice-presidències, la primera de les quals serà ocupada per la persona titular de la Secretaria de Famílies i d'Infància i la segona, per la persona que ocupi la Direcció de l'ICAA.
c) Les vocalies següents:
  • La persona titular de la Secretaria General del departament competent en la matèria.
  • La persona titular de la Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència.
  • Dues persones en representació del Consell Sectorial de Serveis Socials d'Atenció a la Infància, que han de coincidir amb els designats pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i pel Col·legi Oficial de Diplomats en Treball Social i Assistents Socials de  Catalunya.
  • Dues persones designades per la persona titular del departament competent d'entre professionals de prestigi reconegut en aquesta matèria".
Secretaria:

D'acord amb l'article 3 del Decret 20/2006, el Consell Rector ha de nomenar un secretari o secretària entre el personal de l'Institut, amb la condició de personal funcionari de la Generalitat.


data actualització (29/06/2023)
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya