a) Gestionar la tramitació dels expedients d'adquisició a títol onerós o lucratiu, cessions, permutes o arrendaments de béns immobles.
b) Preparar els expedients administratius en relació amb la gestió patrimonial.
c) Gestionar les legalitzacions i llicències dels edificis i les instal·lacions.
d) Preparar la documentació per a la confecció de l'avantprojecte del pressupost, en la part relativa a les matèries de la seva competència, supervisar-ne l'execució i impulsar-ne la tramitació.
e) Gestionar l'inventari de béns mobles i immobles i les normes per al seu ús correcte.
f) Preparar els expedients tècnics i les propostes d'adjudicació en la contractació de subministraments i equipaments, i supervisar-ne l'execució.
g) Gestionar la telefonia del Departament, excepte la gestionada per les gerències dels edificis administratius corporatius, avaluar els indicadors de consum, fer el seguiment de les incidències i mantenir l'inventari de dispositius i línies.
h) Fer el control dels consums recurrents per a cadascun dels subministraments per tipologia d'edificis del Departament, dissenyar i avaluar els indicadors i fer l'anàlisi de costos.
i) Proposar mesures d'eficiència energètica, de foment de bones pràctiques mediambientals i de polítiques d'estalvi, reducció, reciclatge i prevenció de residus en els diferents edificis del Departament.
j) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada pels superiors jeràrquics.