En l'àmbit de la formació del personal d'emergències, a l'Àrea de Continguts en Riscos, Emergències i Protecció Civil li corresponen les funcions següents:
Gestionar el procés de detecció de necessitats formatives en col·laboració amb el Servei de Formació d'Emergències i Agents Rurals.
Participar en l'elaboració del pla anual de formació i en el disseny de les activitats que se'n deriven, en col·laboració amb el Servei de Formació d'Emergències i Agents Rurals.
Elaborar i validar els continguts concrets de les activitats de formació i proposar-ne les actualitzacions adients, potenciant l'ús de noves tecnologies.
Fer la proposta de resposta als requeriments d'informació d'institucions i entitats externes sobre els programes formatius i continguts de la formació.
Elaborar els criteris per als processos de convalidació, homologació o reconeixement de programes de formació realitzats per altres entitats.
Garantir la coherència dels continguts dels programes de formació i els itineraris de les diferents carreres professionals.
Dissenyar i supervisar les mesures de seguretat durant les activitats.
Exercir qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin.