a) Elaborar, fer el seguiment i avaluar els plans d'actuació departamentals en matèria d'organització i
administració digital, així com coordinar i fer el seguiment dels que corresponguin al seu sector públic.
b) Revisar les propostes normatives del Departament en relació amb els processos administratius i amb les
càrregues administratives sobre la ciutadania i les empreses, i assessorar el Departament en aquesta matèria.
c) Coordinar els projectes de racionalització, simplificació i implementació de serveis digitals, processos, circuits
administratius i tècniques de gestió, d'acord amb el model corporatiu d'administració digital i en coordinació
amb les unitats transversals competents.
d) Implementar projectes d'administració digital al Departament, en coordinació amb l'Àrea de Tecnologies de
la Informació i les Comunicacions, i donar suport tècnic en aquest àmbit al seu sector públic.
e) Impulsar i facilitar la implementació de les polítiques corporatives de foment de la innovació en l'àmbit del
disseny dels serveis i de l'administració digital, en coordinació amb l'òrgan transversal competent en la
matèria.
f) Desenvolupar el model corporatiu de govern de les dades.
g) Recollir, analitzar i avaluar les necessitats de les unitats del Departament en matèria d'administració
electrònica i fer les propostes de desenvolupament.
h) Impulsar i gestionar projectes d'implantació de sistemes de millora i gestió de la qualitat dels serveis i
vetllar pel seu manteniment.
i) Proposar la realització d'activitats formatives, d'informació, de divulgació en matèria d'organització i
d'administració digital per a la capacitació digital, i col·laborar en el seu desenvolupament.
j) Supervisar la gestió del web del Departament i la seva actualització permanent, així com coordinar les
diferents pàgines web dels organismes autònoms adscrits al Departament.
k) Donar suport a l'Oficina de Comunicació en les mesures i les actuacions destinades a garantir la coherència
interna i externa de la imatge corporativa del Departament.
l) Impulsar i promoure eines de comunicació interna i de gestió del coneixement, i gestionar la intranet del
Departament.
m) Planificar, coordinar i homogeneïtzar les actuacions, els criteris i les eines corporatives i departamentals
d'informació i atenció ciutadana, així com el sistema de consultes, queixes i suggeriments del Departament.
n) Gestionar la publicació de fitxers al portal de dades obertes de la Generalitat, així com vetllar per l'aplicació
de les normes i els estàndards internacionals d'accessibilitat de dades en la seva difusió.
o) Altres funcions de naturalesa anàloga que li encomanin els seus superiors jeràrquics.